Waarom een nieuw portaal?
In de afgelopen jaren hebben zich steeds meer instellingen bij Brabant Cloud aangesloten. Om iedereen zo snel mogelijk te helpen is er veel ondersteuningsmateriaal gemaakt voor het werken met Memorix Maior en andere onderdelen van de Brabant Cloud infrastructuur.
De huidige pagina bood niet de mogelijkheid om het groeiende aantal helpteksten overzichtelijk te presenteren. Met het nieuwe portaal lossen we dit probleem op en creëren we ruimte om in de toekomst nog meer ondersteuningsmateriaal te plaatsen.
Een bijkomend voordeel van het nieuwe portaal is dat we de beheerder een meer centrale rol kunnen geven in het contact met Brabant Cloud. Zo krijgen de beheerders met het nieuwe portaal de mogelijkheden om hun eigen tickets en de tickets van collega’s bij de helpdesk te bekijken en te beheren. Dit geeft de beheerders meer overzicht in de contacten met Brabant Cloud.
Wat verandert er aan de presentatie van ons ondersteuningsmateriaal?
Op deze nieuwe pagina is uiteraard al ons vertrouwde ondersteuningsmateriaal te vinden. Dit vind je in onze Kennisbank, uitgesplitst in overzichtelijke categorieën. Op dit moment hebben we de categorieën ‘FAQ’, ‘Digitaliseren van je collectie’, ‘Memorix Maior’ en ‘Presentatie’.
- In de categorie FAQ vind je veelgestelde vragen over het werken met Brabant Cloud.
- In de categorie Digitaliseren van je collectie vind je algemene informatie over het werken met een collectie. Zo lees je hier onze artikelen over het maken van een collectieplan, scanrichtlijnen en informatie over de AVG.
- Al ons ondersteuningsmateriaal voor het werken met Memorix Maior heeft een eigen categorie. Deze is onderverdeeld in de verschillende aspecten van Memorix Maior.
- Ten slotte hebben we een nieuwe categorie Presentatie. Hier vind je alle informatie over het werken met de Instant Website, maar bijvoorbeeld ook over het gebruik van onze API.
Een andere belangrijke wijziging is dat we niet langer alleen onze helpteksten aanbieden. Elk onderwerp heeft een eigen artikelpagina met verschillende soorten informatie. Zo vind je op de artikelpagina een korte samenvatting van de inhoud, informatie over het onderwerp en wanneer deze beschikbaar zijn een helptekst en/of video. Zo hoef je niet langer alle helpteksten te lezen, maar kun je de compacte informatie ook al op de artikelpagina vinden.
Nieuwe functie: ticketbeheer
De andere belangrijke verbetering is dat het voor beheerders van Brabant Cloud nu mogelijk is om een account aan te maken op ons helpportaal en zo een beter overzicht te krijgen van lopende processen. Daarvoor mail je naar helpdesk@brabantcloud.nl.
Als je dit account registreert op het e-mailadres waarmee je ook contact hebt met onze helpdesk, wordt het namelijk mogelijk om je tickets in te zien en te beheren. Zo krijg je een beter overzicht van de lopende processen. Ook kun je openstaande tickets hier beantwoorden. Wanneer je een vraag mailt naar helpdesk@brabantcloud.nl, zal deze als ticket in je eigen overzicht verschijnen. Daarnaast kun je ook een nieuw ticket direct aan maken vanuit het helpportaal. Wanneer je hier een ticket aanmaakt, zal het systeem je direct suggesties geven voor artikelen die je vraag kunnen beantwoorden.
Ten slotte krijgen beheerders met het nieuwe portaal meer overzicht in de werkzaamheden van de instelling. Zij kunnen, naast hun eigen tickets, ook alle tickets van collega’s uit de organisatie inzien. Zo zorgen we er samen voor dat de digitalisering van de Brabantse collecties strakker verloopt
Nieuwe zoekfunctie
Naast het nieuwe helpportaal is ook de zoekfunctie van de website www.brabantcloud.nl aangepast. Je vindt in de rechterbovenhoek een vergrootglas waarmee je de website doorzoekt. Vanwege de koppeling met het nieuwe helpportaal is het niet mogelijk om ook het helpportaal in detail te doorzoeken, maar word je wel doorverwezen naar het portaal.
Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben over ons nieuwe portaal kun je mailen naar helpdesk@brabantcloud.nl, of een ticket aanmaken via het portaal.